Zabawy dla Paziów na wtorek 24.03.2020r.

 

Dzisiaj zapraszamy na dzień eksperymentów.

 

„Wesoły deszczyk”

 

  1. Słuchanie odgłosu deszczu.

Nagranie odgłosów deszczu.

Rodzic włącza nagranie odgłosów, a dziecko zastanawia się, co je wydaje (deszcz)      i jakie to jest (deszcz duży, mały, burza itp.).

  1. Ćwiczenia dużej motoryki i małej motoryki – Chmury i deszcz.

Dziecko rysuje w powietrzu duże chmury: najpierw prawą ręką, potem lewą ręką    i obiema rękami. Następnie unosi ręce wysoko nad głową i palcami naśladuje padający deszcz, poruszając rękami z góry na dół. Kuca, uderzając palcami w podłogę: najpierw powoli, a potem coraz szybciej i moc­niej – naśladuje ulewę.

  1. Przypomnienie nauczonej w przedszkolu piosenki „Spacer po dywanie”.
  1. Kiedy niebo płacze idziemy na spacer

dookoła stołu z piosenką wesołą.

Ref:. Idą parami lalki z misiami

depczą dywan, depczą dywan z frędzelkami.

Idą parami lalki z misiami,

a gumowe piłki dwie po podłodze toczą się.

  1. Gdy za oknem dmucha nikt wiatru nie słucha,

chodzi dookoła wycieczka wesoła.

Wspólny śpiew, improwizacje ruchowe do piosenki.

Nauka drugiej zwrotki metodą ze słuchu. Podczas nauki na pamięć, dziecko oprócz śpiewu wytupuje i wyklaskuje rytm piosenki.

  1. Zabawa badawcza „Jak powstaje deszcz”?

Słoik, gorąca woda, talerzyk, kilka kostek lodu.

Dziecko obserwuje, jak rodzic wlewa do słoika gorącą wodę i przykrywa słoik talerzykiem, na którym kła­dzie kilka kostek lodu. Wspólnie obserwują zjawisko tworzenia się pary wodnej, która w kontakcie z zimnym talerzykiem (kostkami lodu) zaczyna się skraplać.

  1. Zabawa badawcza „Co tonie, a co nie tonie w kałuży”?

Miska z wodą, kilka lekkich przedmiotów (np.: piórko, łupinka orzecha) i cięższych przedmiotów (np.: drewniany klocek, kamień).

Dziecko wrzuca do miski z wodą kolejne przedmioty i wspólnie z rodzicem zastanawia się, dlacze­go część z nich tonie, a część nie.

  1. Ćwiczenie graficzne „Kropelki”.

Rysunek chmury, a pod nią kilka linii przerywanych, tworzących deszcz, kredki.

Rodzic drukuje dziecku przygotowany szablon (lub sam rysuje). Zadaniem dziecka jest połączenie linii przerywanych i pokolorowanie chmurki.

Życzymy udanej zabawy!

Ciocia Dorotka i Ciocia Halinka 😉