Dzień aktywności dziecka
obowiązujący w roku szkolnym 2016/2017
6.15 – 8.00
Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach tematycznych, gry i zabawy ruchowe i intelektualne rozwijające sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, kształtowanie umiejętności społecznych, praca indywidualna z dziećmi, przygotowanie pomocy do zajęć, pełnienie dyżurów, ćwiczenia i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne.
8.00 – 8.10
Czynności porządkowo-gospodarcze, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8.10 – 8.45
Śniadanie – wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole i spożywania posiłków.
8.45 – 9.00
Czynności porządkowo-gospodarcze, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, mycie zębów.
9.00 – 10.00
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z całą grupą (realizacja Podstaw Programowych Wychowania Przedszkolnego), zdobywanie i poszerzanie wiadomości, rozwijanie czynności intelektualnych przydatnych do poznania siebie i otoczenia.
10.00 – 10.15
Drugie śniadanie – wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania przy stole, propagowanie spożywania zdrowej żywności.
10.15 – 11.20
Dzieci młodsze – gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, zajęcia badawcze, prace ogrodnicze, porządkowe, spacery, wycieczki.
10.15 – 11.40
Dzieci starsze – pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry, zabawy, zajęcia ruchowe, zabawy zespołowe, indywidualne, międzygrupowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze, wycieczki poza teren przedszkola związane z realizacją podstawy programowej.
11.30 – 12.15
Obiad dla młodszych grup (parter, pierwsze piętro) – wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków, doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole.
11.45 – 12.15
Obiad dla dzieci z grup starszych (drugie piętro) – doskonalenie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków, poznawanie wartości odżywczych spożywanych posiłków, współudział dzieci w tworzeniu menu przedszkolnego w ramach edukacji prozdrowotnej.
12.15 – 12.45
Relaksacja w formie zabaw i ćwiczeń oddechowo-rozluźniających przy muzyce – rozwijanie fantazji i wyobraźni dziecięcej oraz inwencji twórczej, bajkoterapia.
12.45 – 14.15
Kształtowanie sprawności fizycznej dzieci podczas zabaw na wolnym powietrzu, spacery w pobliżu przedszkola.
14.15 – 14.30
Czynności samoobsługowe w szatni, przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne.
14.30 – 14.50
Podwieczorek – przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania się i wyrabianie postaw prozdrowotnych.
14.50 – 15.00
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowo-gospodarcze, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, mycie zębów.
15.00 – 17.30
Zajęcia w działających grupach – rozwijanie wyobraźni twórczej, aktywności rytmiczno-ruchowej, pamięci i słuchu muzycznego podczas zabaw tematycznych, konstrukcyjno-manipulacyjnych, muzyczno-ruchowych i dowolnych. Praca kompensacyjno-wyrównawcza z dziećmi podczas zajęć indywidualnych.