Jesteś tutaj: Strona Główna / Oferta / Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – DZIEŃ AKTYWNOŚCI DZIECKA
6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę oraz kształtujące umiejętności społeczne.
8.00 – 8.10 Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w toalecie, doskonalenie samodzielności.
8.10 – 8.45 Śniadanie: wdrażanie do kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków, uwzględniających zdrowe trendy w żywieniu dzieci.
8.45 – 9.00 Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczno-sanitarne ze zwróceniem uwagi na prawidłowe i dokładne mycie rąk oraz kulturalne korzystanie z toalety.
9.00 – 9.50 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze realizowane zgodnie z założeniami podstawy programowej oraz programem wychowania przedszkolnego, uwzględniające podział na grupy wiekowe. Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych.
09.50 – 10.00 Czynności higieniczno-porządkowe przed drugim śniadaniem, ćwiczenia samodzielności, doskonalenie czynności mycia rąk zgodnie
z zasadami GIS.
10.00 – 10.15 Drugie śniadanie: wdrażanie i utrwalanie zasad higieny oraz kultury spożywania posiłków.
10.15 – 11.15 Dzieci młodsze: nabywanie i doskonalenie czynności samoobsługowych przed wyjściem (nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków). Gry i zabawy zespołowe pod kierunkiem nauczyciela, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabaw. Wycieczki i spacery: obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Dzieci starsze: doskonalenie czynności samoobsługowych przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązanie sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków). Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem urządzeń rekreacyjnych, zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie ze sprzętu i zgodną zabawę. Obserwacje przyrodnicze, spacery, poznawanie środowisk znajdujących się w pobliżu przedszkola.
11.15 – 11.30 Zabiegi higieniczne ze szczególnym zwróceniem uwagi na dokładne i prawidłowe mycie rąk zgodnie z instrukcją GIS.
11.30 – 12.15 Obiad dla dzieci młodszych: wdrażanie do samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków, doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami, zachęcanie dzieci do poznawania nowych potraw.
11.45 – 12.15 Obiad dla dzieci starszych: doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole oraz posługiwania się sztućcami, zachęcanie dzieci do poznawania nowych potraw.
12.15 – 12.45 Relaksacja w formie ćwiczeń i zabaw wyciszających, oddechowo-rozluźniających, logorytmicznych przy muzyce, bajkoterapia.
12.45 – 13.00 Czynności higieniczno-sanitarne i samoobsługowe, ze zwróceniem uwagi na prawidłowe, dokładne mycie rąk oraz kulturalne korzystanie
z łazienki.
13.00 – 13.45 Gry i zabawy muzyczne, ruchowe pod kierunkiem nauczyciela w sali lub przy sprzyjających warunkach atmosferycznych w ogrodzie przedszkolnym.
13.45 – 14.00 Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczno-sanitarne ze zwróceniem uwagi na prawidłowe i dokładne mycie rąk oraz kulturalne korzystanie z toalety. Przygotowanie do podwieczorku.
14.00 – 14.30 Podwieczorek: przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania się i wyrabianie postaw prozdrowotnych.
14.30 – 14.45 Zabiegi higieniczno-sanitarne oraz czynności samoobsługowe w łazience.
14.45 – 17.30 Zabawy ruchowo-muzyczne, twórcze, organizowanie zabaw i gier dydaktycznych mających na celu rozwijanie zainteresowań dzieci. Praca terapeutyczna, kompensacyjna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z dziećmi zdolnymi. Zabawy inspirowane przez dzieci,
w zespołach lub indywidualne, porządkowanie sali.